Misaki Kurehito i Kuroya Shinobu

Mam takie powiedzenie, że „jeśli czegoś nie ma na sieci, to albo nie istnieje, albo otaku nie chcą wrzucić”. I tak też chyba jest w tym wypadku, bo bardzo trudno jest cokolwiek napisać o tej dwójce. Po prostu ilość informacji lub ich wiarygodność jest bardzo mała, a sami artyści niezbyt kwapią się do zdradzania jakichś elementów swojego życia. Ba, nawet o zdjęcia jak w ogóle wyglądają trudno.

Działalność Kurehito i Shinobu można sprowadzić do założenia „kręgu” (dosłownie: circle) o nazwie Cradle, będącego czymś na zasadzie kolektywu. Pod wspólnym szyldem jedno i drugie wydawało tryskające polotem i kolorem artworki na potrzeby gier (eroge by być precyzyjnym), okładek płyt, magazynów (również eroge w ogromnej większości), książek oraz na potrzeby własne. Później Shinobu postanowiła założyć działalność pod własnym pseudonimem: Puffsleeve, jednakże wciąż współpracuje z Cradle.

Cechą wyróżniającą obie te persony jest ogromne zunifikowanie stylów. To zdumiewające jak bardzo można nauczyć się rysować w identyczny niemal sposób, szukając wspólnych mianowników wszędzie tam, gdzie jest to niezbędne, dzięki czemu nie sposób odróżnić od siebie dwóch rysunków robionych przez Kurehito i Shinobu. Podejrzewam, że było to konieczne ze względu na podział prac związanych z tworzeniem grafik do gier, a najlepszym przykładem będzie tu prawdopodobnie Ushinawareta mirai wo motomete (A search for the lost future), gdzie rozróżnienie ich jest w większym stopniu po prostu niemożliwe.

Zawracam sobie nimi głowę z paru względów. Przede wszystkim z ogromnego szacunku oraz faktu, że ich arty są jednymi z najpiękniejszych jakie widziałem. W zasadzie to właśnie dzięki tej dwójce zacząłem się interesować czymś takim jak „home-made manga-like art”. Niestety jednocześnie sprawdza się tu pogląd, że najlepsi artyści tego typu siedzą w tematyce ecchi / hentai.

Grafiki Kurehito i Shinobu rozpoznacie przede wszystkim po dużych, specyficznie tworzonych oczach, również specyficznie tworzonych włosach oraz genialnej kompozycji i detaliczności. Wystarczy porównać „standardowy” artwork pochodzący z kanonu tworzenia takich rysunków, aby dostrzec to wszystko co opisałem.

W zakresie mangi wiele powiedzieć się nie da. Jedyne czarno-białe rysunki jego autorstwa można znaleźć w środku lekkiej noweli Boku to kanojo ni furuyoru oraz w krótkim hentai Re:Act na bazie Air Gear, a przynajmniej nic mi o większej ilości nie wiadomo (ilustrować ma także powieść s-f Arata-naru Sekai (New World), ale co będzie w środku – nie wiem, pewnie to samo co w Boku to kanojo ni futuyoru). Tych pierwszych nawet nie da się znaleźć bezpośrednio w sieci, więc pozwolę sobie zawrzeć kilka próbek w naszej galerii. W zakresie reszty odsyłam do poniższych linków:

Oficjalne strony:
http://cradle.cc
http://puffsleeve.cc

Galerie i fan arty:
https://yande.re/post/index?tags=misaki_kurehito
https://yande.re/post/index?tags=kuroya_shinobu

Galeria pierwszej gry eroge wydawanej przez ABHAR:
https://yande.re/post/index?tags=deep_blue_sky_%26_pure_white_wings

Galeria najnowszej gry eroge wydawanej przez TRUMPLE (ABHAR splajtował):
https://yande.re/post/index?tags=ushinawareta_mirai_wo_motomete

Galeria bajecznych ilustracji z lekkiej noweli Boku to Kanojo ni Furuyoru:
http://konachan.com/post?page=1&tags=boku_to_kanojo_ni_furuyoru

Dodatkowe galerie można znaleźć również m.in. na minitokyo czy konachan.com (linki identyczne jak na yande.re, poza Boku to Kanojo ni Furuyoru). W dziale Tutoriale możecie również zapoznać się z filmikami pokazującymi jak Kurehito pracował nad okładką publikacji zawierającej jego własne prace: REW.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *